Regulamin Portalu druk-24h.com.pl z dnia 02 grudnia 2019
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z portalu internetowego dostępnego pod adresem www.druk-24h.com.pl, zwanego dalej Portalem.
- Właścicielem i administratorem strony www.druk-24h.com.pl jest firma Partner Poligrafia Andrzej Kardasz, ul. Szosa Baranowicka 77, 15-523 Białystok, Grabówka, NIP: 542 203 66 55, REGON: 051972195 zwana dalej Drukarnią.
- Informacje o produktach podane na stronie internetowej Drukarni, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
II. Zasady korzystania z Portalu
- Warunkiem złożenia zamówienia na produkty Drukarni jest założenie konta na Portalu druk-24h.com.pl poprzez prawidłowe wypełnienie formularza, w tym podanie aktualnego adresu e-mail lub dokonanie zakupu jako gość z prawidłowym wypełnieniem formularza i podaniem aktualnego adresu e-mail.
- Założenie konta na Portalu druk-24h.com.pl oznacza wyrażenie zgody na treść niniejszego Regulaminu.
-
druk-24h.com.pl może pozbawić Klienta prawa do korzystania z Portalu, lub ograniczyć dostęp do jego zasobów ze skutkiem natychmiastowym w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji dane niezgodne z prawdą, niedokładne, nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Portalu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich,
-
Klientowi Portalu druk-24h.com.pl zabrania się:
- dostarczania i przekazywania treści niezgodnych z przepisami prawa,
- korzystania z Portalu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie,
- rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Portalu niezamówionej informacji handlowej
- korzystania z Portalu w sposób uciążliwy dla innych Klientów oraz dla Drukarni
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Portalu jedynie w zakresie własnego użytku,
- korzystania z Portalu w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
III. Zawarcie Umowy sprzedaży
- Przedmiotem zawarcia Umowy sprzedaży są usługi i produkty poligraficzne, których właściwości zostały określone przez Klienta podczas procesu zakupowego.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży należy wejść na stronę www.druk-24h.com.pl, dokonać wyboru produktu i jego parametrów, podejmując kolejne czynności w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz złożyć Zamówienie.
- Zamówienie zostanie przekazane do realizacji z chwilą, gdy Klient dokona akceptacji wszystkich przesłanych plików graficznych oraz płatność za zlecenie zostanie zaksięgowana na koncie druk-24h.com.pl (dla zleceń opłaconych przelewem lub przy wykorzystaniu systemu „PayU”). Przy formach płatności „gotówka-odbiór osobisty”, „pobranie” lub „odroczenie płatności” zamówienie zostanie przekazane do realizacji z chwilą akceptacji plików graficznych.
- Akceptacja przez Klienta wszystkich przesłanych plików graficznych stanowi oświadczenie woli zawarcia z Drukarnią Umowy sprzedaży oraz dla Zleceń już opłaconych oznacza przekazanie Zlecenia do realizacji i uniemożliwia rezygnację z druku.
- Z uwagi na fakt, iż właściwości zamawianych w ramach Portalu produktów są ściśle określone przez Zamawiającego, niemożliwe jest odstąpienie Klienta od Umowy.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dokładne godziny akceptacji plików oraz terminy ich realizacji określone są na stronie Portalu i dla każdego produktu odrębnie.
IV. Dostawa
- Dostawa Produktów ograniczona jest do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Produktów odbywa się za pomocą firm kurierskich.
- Termin realizacji dostawy określony jest dla poszczególnych Produktów odrębnie i przedstawiony na Portalu i określony w "dniach roboczych".
- Termin "dni robocze" oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych.
- Klient winien dokładnie zapoznać się z przedstawionymi na Portalu terminami dostaw. Drukarnia dopuszcza możliwość nieterminowej realizacji Zlecenia wynikającą z przyczyn zewnętrznych, na które Drukarnia nie ma wpływu (braki w dostawie energii elektrycznej oraz sygnału internetowego, skutki klęsk żywiołowych) oraz przyczyn leżących po stronie dostawców przesyłek. Mogą również wystąpić problemy wynikające z awarii maszyn. Opóźnienia w realizacji zleceń wynikające ze wspomnianych powodów nie pociągają za sobą odpowiedzialności odszkodowawczych Drukarni względem Klienta.
V. Ceny i metody płatności
- Ceny Produktów podane są w PLN i zawierają: koszt obsługi Zamówienia, koszt Produktu, pakowania, kartonu i podatek VAT, o ile w opisie Produktu nie zaznaczono inaczej. Podane ceny nie zawierają kosztów dodatkowych opcji niestandardowych, takich jak: dopłaty za wskazane godziny dostawy, dopłaty za wysyłkę na wiele adresów.
- W przypadku kalkulacji druku książek, katalogów klejonych oraz broszur podawana jest cena netto oraz brutto. Dla publikacji z numerem ISBN oraz czasopism regionalnych i lokalnych z numerem ISSN (spełniających warunki 5% VAT) stawka VAT wynosi 5%. Dla pozostałych czasopism stawka VAT wynosi 8%.
-
Płatności za Zlecenie można dokonać:
- za pomocą zintegrowanego systemu płatniczego, PayU w tym: kart debetowych, kredytowych, przedpłaconych, przekazem, przelewem on-line,
- korzystając z przelewu bankowego,
- w formie gotówkowej przy odbiorze osobistym z siedziby Drukarni
- kurierowi dostarczającemu zamówione produkty- opcja dostawy za pobraniem
- dla stałych klientów możliwe jest skorzystanie z przelewów o odroczonym terminie płatności.
- Dane osobowe Klientów dokonujących płatności poprzez system PayU są przekazywane spółce PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, jako administratora danych (60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności przez PayU S.A.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z nieterminowego przesłania danych przez zintegrowane systemy płatnicze.
- Dokonując zakupów na Portalu druk-24h.com.pl Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur oraz faktur korygujących drogą elektroniczną.
VI. Materiały do druku
- Drukarnia nie odpowiada za ewentualne naruszenia praw autorskich oraz treść materiałów przesłanych przez Klienta.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy merytoryczne lub ortograficzne znajdujące się w treści projektu graficznego.
- Materiały do druku przesyłane przez Klienta do Drukarni, powinny być przygotowane według instrukcji opublikowanych na Portalu.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji Zamówień wynikające z niedostarczenia przez Klienta poprawnych danych.
VII. Reklamacje
- Warunkiem przyjęcia reklamacji jest wysłanie na adres e-mail zgłoszenia reklamacyjnego.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności oraz zakres żądania reklamacyjnego.
- Maksymalny termin zgłoszenia reklamacji upływa w 7 dniu roboczym od momentu otrzymania lub odebrania przesyłki przez Klienta.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 5 dni roboczych od momentu jej zgłoszenia. W celu zakończenia postępowania reklamacyjnego Klient zostanie poproszony o odesłanie części bądź całości nakładu zrealizowanego zamówienia.
- Reklamacje przyjmowane są w dni robocze do godziny 16:00. Reklamacje wpływające po godz. 16:00 uznawane będą jako przesłane w następnym dniu roboczym.
- Biorąc pod uwagę różnice technologiczne, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów(przestrzeń barwna RGB) a technologią druku (przestrzeń barwna CMYK) porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie jest więc powodem do zgłoszenia reklamacji.
-
Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszcza się następujące odchylenia:
- krojenie arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2 mm,
- przy falcowaniu i bigowaniu: tolerancja do 1 mm,
- różnice ilościowe zamówionego i dostarczonego Klientowi produktu - nie przekraczające + / - 5% ilości zamówionej.
- Poprawne wykonanie zlecenia to takie, w którym odstępstwo od standardów i norm dotyczących procesu druku jest nie większe niż 1% ilości dostarczonego produktu. Klient akceptuje powyższe i przyjmuje, że w przypadku zgłoszenia reklamacji z powyższych przyczyn Drukarnia nie uwzględni zgłoszonej reklamacji.
- Reklamacje związane z jakością przesyłek kurierskich zostaną rozpatrzone na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Brak protokołu szkody stanowi podstawę do odrzucenia reklamacji przez Drukarnię.
- Maksymalny poziom rekompensaty za reklamowane zlecenie nie może przekroczyć 100% jego wartości.
- Drukarnia ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania, nie ponosi jej za skutki działań osób trzecich, w szczególności za opóźnienia w przekazywaniu środków przez instytucje finansowe oraz przewoźników realizujących dostawy produktów do Klienta.
IX. Postanowienia końcowe
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Drukarnią Partner Poligrafia Andrzej Kardasz a Klientem jest Sąd miejsca siedziby Drukarni druk-24h.com.pl.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Partner Poligrafia Andrzej Kardasz z siedzibą w Grabówce, ul. Szosa Baranowicka 77, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, NIP: 542-203-66-55 REGON: 051972195.
Definicje
- Klient – osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której odrębne przepisy nadają prawo do nabywania we własnym imieniu praw i zaciągania zobowiązań, a także osoba fizyczna mająca założone konto na Portalu, i dokonująca Zamówienia w ramach Portalu.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach drukarni internetowej druk-24h.com.pl.
- Portal – serwis internetowy dostępny pod adresem www. druk-24h.com.pl, za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienia.
- Produkty - usługi i produkty poligraficzne będące przedmiotem obrotu w ramach działalności Portalu druk-24h.com.pl.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy firmą Partner Poligrafia Andrzej Kardasz, a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego druk-24h.com.pl.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Zamówienie – zwane również Zleceniem: oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i ilość towaru.